fredag 20 april 2012

Långtråkigt? Bloggtorka? Del 1

Vet att vi djurägare inte har så mycket tid till övers, men såg på Yr att helgen blir en innesittarhelg då kan du roa dig med att svara på min frågor. Tycker att det skulle vara jättekul om du gör det. Upprinnelsen är hämtad från en av mina "favvobloggar" häst och hund.

- Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their "tagger" and post it on their
- Then, choose 11 new people to tag and link them on your post.
- Create 11 new questions for the people you tag to answer.
- Go to their page and tell them they´ve been tagged!
- Do not tag back to the person who had alredy tagged you.

Här är frågorna jag fick av Ann-Louise

1) Om du vann 6 miljoner och inte fick ge bort något, utan bara spendera själv - vad skulle du göra?
jag skulle bygga det lilla huset vid havet jag länge drömt om. Huset ska finnas i sydligare nejder, Portugal?
Spanien? På framsidan ska det finnas en brygga där min kära make kan knyta fast sin segelbåt. På baksidan ska det finnas stora gröna ängar med lösdriftsliv för Quartzo och "gubbens" trygga häst.
Huset ska ha dörrar och fönster där hästarna kan kika in när dom vill nåt. Taket i huset ska vara glasat så att vi kan ligga och studera stjärnorna i mörkret. Men pengarna räcker nog inte.

2) Vilken är den bästa bok du läst och varför?
Jag är en riktig bokmal och har läst så många bra böcker. Böcker som man läser sakta, sakta på slutet för att få vara kvar i upplevelsen. 100-åringen var en bok som fick mig att skratta högt, en riktig feel-good-bok.

3) Berätta om någon människa du mött som betytt eller inspirerat dig extra mycket.
Vår älskade son Johan som dog för 6 år sedan, var min stora inspiratör. Han var så empatisk, klok, nyfiken och påläst. Trots jobb och familj, ringde han mig flera gånger om dagen när han plockat upp några nya intressanta rön som han ville diskutera. Saknar hans samtal vareviga dag.

4) Tror du det finns liv på andra planeter?
För mig är det en självklarhet att det finns liv på andra planeter. Känns ologiskt om vårt lilla sandkorn i universum vore den enda "befolkade"

5) Vad gör du en perfekt dag?
En perfekt dag måste vara väldigt låång. Börjar gärna dagen före tuppen med hundpromenad i skogen, njuter av solstrålar och fågelkvitter och den fräscha morgonluften. En lång frukost i lugn och ro med div. läckerheter och absolut jordgubbar. Sedan en tur på Quartzo då han är på sitt bästa humör och bjuder på en massa skoj. Åker sedan gärna och blir lite ompysslad, frissan eller massören eller nå annat njutbart.
Eftersom det här är en riktigt lång dag, flyger jag en sväng med gamla pappa för jag vet hur glad han skulle bli. Seglar en sväng med maken för att göra honom lycklig. Blir sedan ett uppsamlingsheat med alla nära å kära. Vi hittar på en massa bus tillsammans och alla har jättekul. Vi samlas vid dukat bord i solnedgången, vi äter och pratar i många timmar. Vi sjunger och dansar till solen går upp igen.

6) Om du kunde ge dig själv som 15-åring ett retroaktivt råd, vad skulle det vara?
Jag var en väldigt vidlyftig tonåring så jag skulle definitivt be mig byta kompigäng

7) Vad gör dig glad?
När jag känner den rena sanna kärleken från min omgivning, både människor och djur. Blir glad över den första tussilago, den första tranan. Glad över alla ljuvliga ungar som säger och gör så mycket dråpligt.

8) Vilket var ditt favoritplagg när du var 15 år?
Jag minns en kort-kort orange klänning med trumpetärmar som jag kände mig väldigt fin i.

9) Vad visste vi inte om dig?
Jag kan navigera, segla och är en hejare på att busvissla

10) Vad är det mest pinsamma du gjort?
Det är mycket det, men kommer att tänka på en gång när jag klappade en ridkompis på magen och sa :
men nu är det inte långt kvar, varvid hon svarade : jag vänter inte barn jag ser ut så här.

11) Vilka  5 saker skulle du helst vilja gjort innan du sitter på hemmet?
1. jag hoppas att jag kan känna att jag gjort vad jag kunnat för att vi ska få en mänskligare värld.
2. sett och upplevt många olika länder och kulturer.
3. blivit en mästare i min hästhantering
4. omskolat mig till trädgårdsmästare
5. jag skulle vilja att jag har haft massor med tid med barnbarnen

SLUT


1 kommentar:

  1. Så kul att läsa! Mycket som är lika och Portugal eller Spanien... Varmt och skönt.

    Tråkigt med din son. Det måste vara ofattbart hjärtslitande...

    Tack för att du antog utmaningen!!! =D

    SvaraRadera